"Jogi témájú tananyagok oktatása értelmi fogyatékos és autista gyerekek és felnőttek oktatása során"- Farkas Gyöngyi Karolina előadása

2016. December 8-án, a Társaság a Szabadságjogokért "Hogyan védjem meg magam?- Emberi jogok a gyógypedagógiai oktatásban" elnevezésű konferenciáján Farkas Gyöngyi Karolina gyógypedagógus, az AKI korábbi munkatársa is előadóként vett részt a "Jogi témájú tananyagok oktatása értelmi fogyatékos és autista gyerekek és felnőttek oktatása során" kérdéskörben. 

Hírünk a címre kattintva tovább olvasható

"A fogyatékossággal élő személyek egész életük során kiszolgáltatottak a visszaélésnek, kihasználásnak és annak, hogy fogyatékosságuk miatt elemi jogaikat korlátozzák. Az oktatás révén ezeknek a sérelmeknek egy része megelőzhető, és a fogyatékos gyerekek megtaníthatók arra, hogyan védjék meg magukat.

A konferencia azt járja körül, hogy fogyatékossággal élő gyerekek és fiatalok hogyan tanulnak és tanulhatnának a jövőben emberi jogaikról úgy, hogy ezekkel a jogokkal a hétköznapokban élni tudjanak; és miként tehetjük képessé őket arra, hogy megvédjék magukat a kizsákmányolástól, visszaéléstől és társadalmi kirekesztődéstől. Meggyőződésünk, hogy az emberi jogoknak hétköznapi helyzetekben, mindennapos problémák során kell védelmet nyújtaniuk. És úgy véljük, hogy erre az oktatás során kell felkészíteni a diákokat.

 

A konferencia célja, hogy ösztönözze a magyarországi jogalkotás és pedagógiai gyakorlat fejlődését." 

(részlet a konferencia programjából)

A Társaság céljai közé tartozik, hogy a tanácskozást követő néhány hónapban a kormányzat számára a résztvevőkkel közösen kidolgozzanak egy javaslatcsomagot a fogyatékos tanulók emberi jogi oktatásának fejlesztéséhez, és konzultációt kezdeményezzenek erről a kormányzattal. Ennek az együttműködésnek a lépéseit a záróbeszélgetés keretén belül vitatták meg.

Farkas Gyöngyi Karolina előadását megtekinthetik dokumentumtárunkban. 

Csatolmány: Farkas Gyöngyi TASZ.pptx

Címkék: nincs címke megadva.

Kategória: Rendezvény


Kapcsolódó tartalmak

Útmutató csomag autista gyermekeket segítő óvodai és iskolai szakemberek számára

2016. március 25-től elérhető egy útmutató csomag autista gyermekeket segítő óvodai és iskolai szakemberek számára. Az útmutató tartalmazza egyrészt „A fizikai és info-kommunikációs akadálymentesítés szakmai hátterének kialakítása” c. TÁMOP 5.4.5 kiemelt projekt keretében elkészült National Autistic Society 3 rövid összefoglalóját illetve a  Nyolc Pont - „Az autista személyek ellátórendszerének országos szintű, komplex innovációja szakmai tanácsadó hálózat és koordinációs központ kialakításával” c. TÁMOP 5.4.11. kiemelt projekt keretében elkészült 2 kiadványt. 

AUTIZMUS SPEKTRUM ZAVAR ÚTMUTATÓ ISKOLÁK SZÁMÁRA  - részlet a National Autistic Society (NAS) információs anyagaiból és módszertani füzeteiből

TANTEREM, OKTATÁS- AZ AUTISTA GYERMEKEK TÁMOGATÁSA - részlet a National Autistic Society (NAS) információs anyagaiból és módszertani füzeteiből

JÁTÉKIDO ÉS JÁTSZÓTÉR, SZÜNET ÉS EBÉDIDŐ - AZ AUTISTA GYERMEKEK TÁMOGATÁSA - részlet a National Autistic Society (NAS) információs anyagaiból és módszertani füzeteiből

AZ OSZTÁLYTÁRSAK ISMERETEINEK BŐVÍTÉSE AZ AUTIZMUSRÓL - részlet az Education Children about Autism in an Inclusive Classroom című kiadványból

HOGYAN BESZÉLGESSÜNK A SZÜLŐKKEL? - A Centers for Disease Control and Prevention (CDC) kiadványa

 

A kiadványok a hírre kattintva megtekinthetőek és honlapunk dokumentumtárából letölthetőek regisztráció után.

Tovább...

Ezt is ajánljuk

Útmutató autizmus-barát rendezvények szervezéséhez integráló intézmények számára

Megjelent legújabb kiadványunk Útmutató autizmus-barát rendezvények szervezéséhez  integráló intézmények számára címmel, melyet a Nyolc Pont Projekt szakértői: Sajó Eszter, Weibli Mónika és Rajnik Kata készítettek el. Az ő ajánlásukkal szeretnénk útnak indítani ezt a kiadványt, melyet remélünk hasznosnak fognak találni mind a szakemberek, mind az érintettek, családjaik és a téma iránt érdeklődők.

"Az Útmutató azzal a céllal készült, hogy segítsük azon pedagógusok munkáját, akik autizmussal élő gyereket integráló csoporttal/osztállyal foglalkoznak. Az Útmutatóban tegeződünk veled, Kedves Olvasó, hiszen egy csapat – az autista gyereket segítő csapat – tagjaiként kollégák, társak leszünk. Az Útmutató első részében részletesen foglalkozunk azzal, hogy mi az autizmus, napjainkban hogyan gondolkodunk róla, jelenlegi tudásunk alapján mi állhat a háttérben, ami segíthet megérteni az eltérő viselkedést, és így megfelelő értelmezési keretet adhat az autizmussal élő gyerek olykor nehezen érthető viselkedésére. Reméljük, továbbá, hogy ez a rövid elméleti bevezető segít abban, hogy jobban értsd az osztályodba/csoportodba járó autista gyermeket, szokatlannak tűnő reakcióit, illetve javaslatainkat a vele való kommunikáció módszereiről. A bevezetőt követően két konkrét példán (múzeum-látogatás, illetve farsangi ünnepség) keresztül mutatjuk be, hogy mit és hogyan gondolj végig a tervezett eseménnyel kapcsolatban, hogy aztán úgy szervezhesd meg a neki nyújtott segítséget, hogy azáltal részese lehessen a közös élménynek. A fent említett két konkrét példából kiindulva végig vesszük, hogy mik lehetnek azok a pontok, amik nehezek az érintett gyereknek, milyen előzetes felkészítéssel, illetve a helyzetben használható eszközökkel és módszerekkel lehet számára mindezt megkönnyíteni. Végül egy melléklettel szeretnénk konkrétan is segíteni a munkát, ahol példákat, illusztrációkat, személyes történeteket találhatsz, hogy könnyebb legyen elképzelni, mire is gondoltunk."

A kiadvány megtekinthető a hírre kattintva, illetve honlapunk dokumentumtárában is. 

Tovább...