Autizmus és viselkedésprobléma

Október 14-én, 29 résztvevővel lezajlott a „Morzsák az autizmusról II.” című műhelysorozatunk harmadik állomásaként az „Autizmus és viselkedésprobléma” elnevezésű felkészítésünk. A workshop szakemberei a Nagy-Britanniában hosszú múltra visszatekintő „Pozitív Viselkedéstámogatás” (Positive Behaviour Support) módszerbe nyújtottak betekintést.

Hírünk a címre kattintva tovább olvasható.

A workshop előadói Farkas Gyöngyi Karolina és Német-Mikes Andrea  Pozitív Viselkedéskezelés-trénerek, akik az autizmus spektrumán lévő gyermekekkel, fiatalokkal, valamint felnőttekkel való sok éves gyakorlatuk esszenciáját hozták el a résztvevőknek.

A felkészítés középpontjában a gyakori viselkedésproblémák, és ezek megelőzésének lehetőségei álltak. A „Pozitív Viselkedéstámogatás” megközelítésével a résztvevők gyakorlati segítséget kaptak az autista személyekkel való foglalkozásuk során esetlegesen fellépő viselkedésproblémák megértéséhez és megelőzéséhez.


A résztvevők a workshop előadóiról az alábbi visszajelzéseket foglalták írásba:

„Felkészült, motivált és hiteles előadók voltak, jó hangulatú és hasznos nap volt.”

 „Mindkét előadó pozitív, nagy tudással és nagy tapasztalattal rendelkező szakember. Nyitott, barátságos légkört teremtettek. Motiválttá tettek minket a közös munkavégzésre.”

„Gyakorlott előadók, kíváncsiak voltak a kérdéseinkre. Használható válaszokat kaptam. GRATULÁLOK!”

„Remek! Gyakorlatias, kedves, emberszabású, nagy gyakorlati tapasztalatú előadók.”

„Felkészültek, szakmailag és emberileg támogató tudásuk nagyon pozitív.”

A reflexiók alapján a jövőben lehetőségeinktől függően szeretnénk akár egy kifejezetten szülők számára készült, akár a súlyosabban érintett célcsoportra vonatkozó  workshop-ot tartani a témában.

Címkék: nincs címke megadva.

Kategória: beszámoló


Kapcsolódó tartalmak

Útmutató csomag autista gyermekeket segítő óvodai és iskolai szakemberek számára

2016. március 25-től elérhető egy útmutató csomag autista gyermekeket segítő óvodai és iskolai szakemberek számára. Az útmutató tartalmazza egyrészt „A fizikai és info-kommunikációs akadálymentesítés szakmai hátterének kialakítása” c. TÁMOP 5.4.5 kiemelt projekt keretében elkészült National Autistic Society 3 rövid összefoglalóját illetve a  Nyolc Pont - „Az autista személyek ellátórendszerének országos szintű, komplex innovációja szakmai tanácsadó hálózat és koordinációs központ kialakításával” c. TÁMOP 5.4.11. kiemelt projekt keretében elkészült 2 kiadványt. 

AUTIZMUS SPEKTRUM ZAVAR ÚTMUTATÓ ISKOLÁK SZÁMÁRA  - részlet a National Autistic Society (NAS) információs anyagaiból és módszertani füzeteiből

TANTEREM, OKTATÁS- AZ AUTISTA GYERMEKEK TÁMOGATÁSA - részlet a National Autistic Society (NAS) információs anyagaiból és módszertani füzeteiből

JÁTÉKIDO ÉS JÁTSZÓTÉR, SZÜNET ÉS EBÉDIDŐ - AZ AUTISTA GYERMEKEK TÁMOGATÁSA - részlet a National Autistic Society (NAS) információs anyagaiból és módszertani füzeteiből

AZ OSZTÁLYTÁRSAK ISMERETEINEK BŐVÍTÉSE AZ AUTIZMUSRÓL - részlet az Education Children about Autism in an Inclusive Classroom című kiadványból

HOGYAN BESZÉLGESSÜNK A SZÜLŐKKEL? - A Centers for Disease Control and Prevention (CDC) kiadványa

 

A kiadványok a hírre kattintva megtekinthetőek és honlapunk dokumentumtárából letölthetőek regisztráció után.

Tovább...

Ezt is ajánljuk

Illúzió az inklúzió?- szülőszemmel

Október 28-án, 15 résztvevővel megtartottuk a „Morzsák az autizmusról I.” című műhelysorozatunk utolsó állomásául szolgáló „Illúzió az inklúzió?-szülőszemmel” című felkészítésünket, mely az inklúzió kérdéskörét járta körbe.

Hírünk a címre kattintva tovább olvasható.

 

Tovább...