"Alattad van háló?" - beszámoló az AOSZ siófoki rendezvényéről

Április 23-án Horvát Kriszta irodavezető és dr. Simó Judit szakmai tanácsadó képviselték az Autizmus Koordinációs Irodát (AKI) az Autisták Országos Szövetsége (AOSZ) Norvég Civil Alap által támogatott, közel két éves hálózatépítési és szervezetfejlesztési programjának  "Alattad van háló?" címmel megrendezett zárónapján, Siófokon.

Beszámolónkat a hírre kattintva tovább olvashatják.

A délelőtti szekcióban az országos (tagszervezeti) hálózat ismerkedő-bemutatkozó órájában a közel 20 résztvevő szervezet képviselői bemutatták szervezetüket és aktuális törekvéseiket, illetve a hálózati tagok, majd a következő, plenáris programban a mentorszülő hálózat tagjai és az animátor csoport is megismerhették a Nyolc Pont projekt számukra is elérhető eredményeit, és az AKI igénybe vehető szolgáltatásait.

Balról jobbra: dr. Simó Judit, Szekeres Pál és Kővári Edit

A délutáni programban az AOSZ elnöke,  Kővári Edit bemutatta a támogatást nyert projektet, majd kerekasztal beszélgetés következett „Alattad van háló?” címmel. A beszélgető partnerek között volt Szekeres Pál miniszteri biztos, Csepregi András gyógypedagógus, pedagógiai szakpszichológus, Kővári Edit az Autisták Országos Szövetségének elnöke, Brokés Judit, az AutiSpektrum Egyesület vezetője, mentorszülő, animátor, és dr. Simó Judit az Autizmus Koordinációs Iroda tanácsadója. A beszélgetésben számos aktuális problémáról is és az elmúlt évek során elért szakterületi fejlődésről is szó esett: úgy tűnik, minél több ismeret halmozódik fel és minél több elérhető szolgáltatás működik a területen, annál több új kérdés és kielégítendő szükséglet merül fel.  

A napot Prekop Csilla, a Vadaskert Gyermek és Ifjúságpszichiátriai Kórház és Szakambulancia gyógypedagógusának amerikai tanulmányútjáról szóló beszámolója zárta.

Címkék: nincs címke megadva.

Kategória: Esemény


Kapcsolódó tartalmak

Útmutató csomag autista gyermekeket segítő óvodai és iskolai szakemberek számára

2016. március 25-től elérhető egy útmutató csomag autista gyermekeket segítő óvodai és iskolai szakemberek számára. Az útmutató tartalmazza egyrészt „A fizikai és info-kommunikációs akadálymentesítés szakmai hátterének kialakítása” c. TÁMOP 5.4.5 kiemelt projekt keretében elkészült National Autistic Society 3 rövid összefoglalóját illetve a  Nyolc Pont - „Az autista személyek ellátórendszerének országos szintű, komplex innovációja szakmai tanácsadó hálózat és koordinációs központ kialakításával” c. TÁMOP 5.4.11. kiemelt projekt keretében elkészült 2 kiadványt. 

AUTIZMUS SPEKTRUM ZAVAR ÚTMUTATÓ ISKOLÁK SZÁMÁRA  - részlet a National Autistic Society (NAS) információs anyagaiból és módszertani füzeteiből

TANTEREM, OKTATÁS- AZ AUTISTA GYERMEKEK TÁMOGATÁSA - részlet a National Autistic Society (NAS) információs anyagaiból és módszertani füzeteiből

JÁTÉKIDO ÉS JÁTSZÓTÉR, SZÜNET ÉS EBÉDIDŐ - AZ AUTISTA GYERMEKEK TÁMOGATÁSA - részlet a National Autistic Society (NAS) információs anyagaiból és módszertani füzeteiből

AZ OSZTÁLYTÁRSAK ISMERETEINEK BŐVÍTÉSE AZ AUTIZMUSRÓL - részlet az Education Children about Autism in an Inclusive Classroom című kiadványból

HOGYAN BESZÉLGESSÜNK A SZÜLŐKKEL? - A Centers for Disease Control and Prevention (CDC) kiadványa

 

A kiadványok a hírre kattintva megtekinthetőek és honlapunk dokumentumtárából letölthetőek regisztráció után.

Tovább...

Ezt is ajánljuk

Véget ért a pécsi Autizmus 5 lépésben képzés

Véget ért a pécsi ötnapos „Autizmus 5 lépésben” szülőtréning Nagy Orsolya szülő és Horvát Krisztina gyógypedagógus vezetésével. Kitartóan együtt dolgozott a trénerekkel 18 autista gyermeket nevelő szülő egész júniusban. Voltak közöttük házaspárok, de jött két nagymama és egy édesapa egyedül is.  Nagyon lelkes és nagyon vegyes volt a csoport, a résztvevők gyermekei közül néhányan már jó pár éve diagnózissal rendelkeznek, de eljött egy egészen kicsi kisfiú anyukája is, aki márciusban kapta meg a diagnózisról szóló véleményt.  Az elméleti tudás megosztása mellett rengeteg játékba ágyazott gyakorlatra és tapasztalatcserére is volt mód.

 

A visszajelzések szerint:

  •  a tréning erőssége a sok új információ, a csoportbeszélgetések, a gyakorlatiasság, az elmélet és gyakorlat összekapcsolása, valamint ahogy az egyik résztvevő megfogalmazta: “közelebb hozta gyermekemet a megértés szintjén”
  • a tréning gyengeségei között szerepelt, hogy nehéz volt a napirendet betartani, és igen megterhelő 8 órán keresztül figyelni, néhány szülő lelkiismeret furdalást érzett, amiért nem volt otthon a tréningnapok alatt, volt, aki nehezen fogalmazta meg saját gondjait, másoknak  a problémákkal való szembesülés ment nehezen
  • ami hiányzott: több idő, mélyebben elmélyedni egy-egy témában, és egy kis hóesés, mert igazi hőségben fejeztük be a képzéstJ
  • a résztvevők saját bevallásuk szerint változtak a tréning során: már most próbálnak több vizuális segítséget adni gyermekeiknek, napirendet, hetirendet, algoritmusokat vezetnek be, megpróbálkoznak szociális történetek írásával és használatával, - van, akit megnyugtatott, hogy „nincs egyedül”, találkozott hasonló problémákkal élő emberekkel.

 

 

A tréning záró gyakorlataként minden résztvevő gyurmafigurában formálta meg érzéseit, gondolatait a tréninggel kapcsolatban: többen kört vagy földgömböt formáztak, mert úgy élték meg, kerekebb lett a világ a tanultak által, volt, aki egy ajándékdobozt készített teli tudással és tapasztalatokkal, virágot is „kaptunk”, a megújulás, megerősödés jelképeként, egy édesanya levél formát gyúrt, a változást, megújulást, kapcsolattartást jelezve. Megjelent egy nap-forma is, mert autista gyermeket nevelve is meg kell, meg lehet találni az élet napos oldalát. A szívvel azt üzente egy szülő, hogy az életünk csak szívvel-lélekkel élhető igazán.

Köszönjük, hogy velünk voltak kedves pécsi, és Pécs környéki szülők, sok sikert és kitartást kívánunk a tanultak alkalmazásához!  

 

Tovább...