Autizmus – étrendek és alternatív gyógyászati módszerek, tények és dilemmák

Autizmus és diéta - szinte minden fórumon ismételten felmerülő kérdés. Szülők és szakemberek is nehezen igazodnak el a sokszor ellentmondásos ajánlások között. Pusztán leírt tapasztalatokra támaszkodni ebben a kérdésben számos veszélyt jelenthet, akkor dönthetünk biztonságosan, ha megalapozott információk birtokában vagyunk.
A tájékozódást segíti “Autizmus – étrendek és alternatív gyógyászati módszerek, tények és dilemmák” című kiadványunk, mely az Az EFOP 1.9.2- Montázs projekt keretében, Meleg Sándor dietetikus kutatásaira és tapasztalataira támaszkodva készült el.
A hiánypótló gyűjtemény közérthető formában foglalja össze szülők és szakemberek számára azokat a bizonyított kutatási eredményeket, amelyekre támaszkodva biztonságosan lehet tervezni és összeállítani egy autista gyermek étrendjét.

Letöltés: http://fszk.hu/kiadvany/autizmus-dieta/

 

 

Címkék: nincs címke megadva.

Kategória: Publikáció


Kapcsolódó tartalmak

Útmutató csomag autista gyermekeket segítő óvodai és iskolai szakemberek számára

2016. március 25-től elérhető egy útmutató csomag autista gyermekeket segítő óvodai és iskolai szakemberek számára. Az útmutató tartalmazza egyrészt „A fizikai és info-kommunikációs akadálymentesítés szakmai hátterének kialakítása” c. TÁMOP 5.4.5 kiemelt projekt keretében elkészült National Autistic Society 3 rövid összefoglalóját illetve a  Nyolc Pont - „Az autista személyek ellátórendszerének országos szintű, komplex innovációja szakmai tanácsadó hálózat és koordinációs központ kialakításával” c. TÁMOP 5.4.11. kiemelt projekt keretében elkészült 2 kiadványt. 

AUTIZMUS SPEKTRUM ZAVAR ÚTMUTATÓ ISKOLÁK SZÁMÁRA  - részlet a National Autistic Society (NAS) információs anyagaiból és módszertani füzeteiből

TANTEREM, OKTATÁS- AZ AUTISTA GYERMEKEK TÁMOGATÁSA - részlet a National Autistic Society (NAS) információs anyagaiból és módszertani füzeteiből

JÁTÉKIDO ÉS JÁTSZÓTÉR, SZÜNET ÉS EBÉDIDŐ - AZ AUTISTA GYERMEKEK TÁMOGATÁSA - részlet a National Autistic Society (NAS) információs anyagaiból és módszertani füzeteiből

AZ OSZTÁLYTÁRSAK ISMERETEINEK BŐVÍTÉSE AZ AUTIZMUSRÓL - részlet az Education Children about Autism in an Inclusive Classroom című kiadványból

HOGYAN BESZÉLGESSÜNK A SZÜLŐKKEL? - A Centers for Disease Control and Prevention (CDC) kiadványa

 

A kiadványok a hírre kattintva megtekinthetőek és honlapunk dokumentumtárából letölthetőek regisztráció után.

Tovább...

Ezt is ajánljuk

Honlapunkon megjelent a "Hogyan határozzunk meg értelmezhető és mérhető célokat a kora gyermekkori Egyéni Fejlesztési Tervhez?" című kiadvány

Elérhető honlapunkon a Hogyan határozzunk meg értelmezhető és mérhető célokat a kora gyermekkori Egyéni Fejlesztési Tervhez?" kiadvány (eredeti címe:  "Creating Meaningful and Measurable Early Childhood Individualized Education Plan (IEP) Goals"), amely segítségül szolgál autista gyermekek fejlesztési tervének elkészítéséhez. A kiadványt autista diákok oktatását, segítését végző szakembereknek ajánljuk. 

Kiadó: Kansas Inservice Training System, Kansas University Center on Developmental Disabilities

Összeállította: Misty Goosen, Ed.S. és David P. Lindeman, PhD. 2003. április

A kiadvány a Nyolc Pont - „Az autista személyek ellátórendszerének országos szintű, komplex innovációja szakmai tanácsadó hálózat és koordinációs központ kialakításával” kiemelt projekt (TÁMOP 5.4.11-12/1-2012-0001) keretében készült el.

 

A kiadvány letölthető a honlapunk dokumentumtárából, a hírre kattintva pedig letöltés nélkül megtekinthető.

Tovább...