Autizmus világnapi válogatás

AUTIZMUS VILÁGNAPI VÁLOGATÁS

2007 december 18-án, az ENSZ április 2-át jelölte ki az Autizmus Világnapjának azzal a céllal, hogy felhívja a világ figyelmét az autizmus spektrum zavarra. Az  ENSZ határozat kéri a tagállamokat, hogy tegyenek lépéseket annak érdekében, hogy az autizmust minél szélesebb körben megismerjék a társadalmaikban.

Ezt a célt követve a Világnapot megelőző hónapban facebook oldalunkon kampányt folytattunk változatos tartalmak napi megosztásával, mely eredményeként egyre szélesebb körhöz tudtunk eljuttatni autizmussal kapcsolatos ismereteket.

Jelen válogatás ezeket a megosztásainkat tartalmazza tematikusan, további tartalmakkal kibővítve. Szeretettel átnyújtjuk mindenkinek, aki többet szeretne tudni az autizmusról, illetve másokat szeretne ebben segíteni, hozzájárulva az autizmus szélesebb körű elfogadásához és megértéséhez.

A gyűjtemény letölthető dokumentumtárunkból: http://autizmusiroda.hu/dokumentum/megtekintes/85

 

 

Címkék: nincs címke megadva.

Kategória: Publikáció


Kapcsolódó tartalmak

Útmutató csomag autista gyermekeket segítő óvodai és iskolai szakemberek számára

2016. március 25-től elérhető egy útmutató csomag autista gyermekeket segítő óvodai és iskolai szakemberek számára. Az útmutató tartalmazza egyrészt „A fizikai és info-kommunikációs akadálymentesítés szakmai hátterének kialakítása” c. TÁMOP 5.4.5 kiemelt projekt keretében elkészült National Autistic Society 3 rövid összefoglalóját illetve a  Nyolc Pont - „Az autista személyek ellátórendszerének országos szintű, komplex innovációja szakmai tanácsadó hálózat és koordinációs központ kialakításával” c. TÁMOP 5.4.11. kiemelt projekt keretében elkészült 2 kiadványt. 

AUTIZMUS SPEKTRUM ZAVAR ÚTMUTATÓ ISKOLÁK SZÁMÁRA  - részlet a National Autistic Society (NAS) információs anyagaiból és módszertani füzeteiből

TANTEREM, OKTATÁS- AZ AUTISTA GYERMEKEK TÁMOGATÁSA - részlet a National Autistic Society (NAS) információs anyagaiból és módszertani füzeteiből

JÁTÉKIDO ÉS JÁTSZÓTÉR, SZÜNET ÉS EBÉDIDŐ - AZ AUTISTA GYERMEKEK TÁMOGATÁSA - részlet a National Autistic Society (NAS) információs anyagaiból és módszertani füzeteiből

AZ OSZTÁLYTÁRSAK ISMERETEINEK BŐVÍTÉSE AZ AUTIZMUSRÓL - részlet az Education Children about Autism in an Inclusive Classroom című kiadványból

HOGYAN BESZÉLGESSÜNK A SZÜLŐKKEL? - A Centers for Disease Control and Prevention (CDC) kiadványa

 

A kiadványok a hírre kattintva megtekinthetőek és honlapunk dokumentumtárából letölthetőek regisztráció után.

Tovább...

Ezt is ajánljuk

Honlapunkon megjelent a "Hogyan határozzunk meg értelmezhető és mérhető célokat a kora gyermekkori Egyéni Fejlesztési Tervhez?" című kiadvány

Elérhető honlapunkon a Hogyan határozzunk meg értelmezhető és mérhető célokat a kora gyermekkori Egyéni Fejlesztési Tervhez?" kiadvány (eredeti címe:  "Creating Meaningful and Measurable Early Childhood Individualized Education Plan (IEP) Goals"), amely segítségül szolgál autista gyermekek fejlesztési tervének elkészítéséhez. A kiadványt autista diákok oktatását, segítését végző szakembereknek ajánljuk. 

Kiadó: Kansas Inservice Training System, Kansas University Center on Developmental Disabilities

Összeállította: Misty Goosen, Ed.S. és David P. Lindeman, PhD. 2003. április

A kiadvány a Nyolc Pont - „Az autista személyek ellátórendszerének országos szintű, komplex innovációja szakmai tanácsadó hálózat és koordinációs központ kialakításával” kiemelt projekt (TÁMOP 5.4.11-12/1-2012-0001) keretében készült el.

 

A kiadvány letölthető a honlapunk dokumentumtárából, a hírre kattintva pedig letöltés nélkül megtekinthető.

Tovább...