Mi a játék egy autista kisgyermek számára?

Szeptember 9-én a „Morzsák az autizmusról” elnevezésű műhelysorozat következő állomásaként az Autizmus Koordinációs Iroda „Morzsák az autizmusról II.- Mi a játék az autista kisgyermek számára?” címmel indított felkészítést. A workshopon 25 érdeklődő vett részt: szakemberek és érintett gyermekek hozzátartozói egyaránt. Az interaktív előadás során az óvodás korú autista gyermekek korai fejlesztésének gyakorlati kérdéseit vitatták meg szakember támogatásával.

Hírünk a címre kattintva tovább olvasható.

 

A műhely előadója Szabó Mariann, korai interventor, fejlesztőpedagógus, pedagógiai szaktanár volt, aki Bóka Viktóriával, egy érintett gyermek édesanyjával közösen osztotta meg tapasztalatait az autista kisgyermekek fejlesztésével kapcsolatban.

A képzés elején az érdeklődők felidézték saját gyermekkori játékélményeiket és ezekhez fűződő érzelmeiket, mely alapot szolgáltatott annak bemutatására, hogy miért fontos a játék egy autizmussal élő kisgyermek számára.

Az előadás második részében a Floortime szemlélet, és annak gyakorlati megvalósításával, a DIR módszer került bemutatásra, az előadó saját élményű beszámolóival és videó bemutatóival kísérve.

Interaktív gyakorlat keretében a résztvevők kiscsoportos formában megoldási javaslatokat gyűjtöttek esettanulmányokban olvasott, autizmus spektrumon lévő gyermekek esetében megfigyelt problémás viselkedésekre, játéktevékenységen belüli nehézségekre, majd a szakember javaslatai és észrevételei mentén megosztották ezeket egymással.

Az előadás záró szakaszában a szülők és szakemberek együttműködésének praktikus szempontjait, a team optimális működését tekintették át közösen.

A résztvevők az oktatókról illetve a felkészítésről az alábbi visszajelzéseket írták (a teljesség igénye nélkül):

„Jól felkészült, kiváló szakember, nagy gyakorlati tapasztalattal, sok ötlettel, amit megosztott a résztvevőkkel.”

„Elméleti és gyakorlati tudása kiváló, jól strukturált ismereteket élvezetes módon adott át, adott elő, kiváló kommunikációs és interakciós értékekkel és képességgel, jól fenntartotta a figyelmet.”

„Rendkívül hasznosnak tartom a kettős vezetést, a szakember és az édesanya összehangolt előadását, több nézőpontú prezentációját.”

 

Címkék: nincs címke megadva.

Kategória: Esemény


Kapcsolódó tartalmak

Térítésmentes képzéseink

Az Emberi Erőforrások Minisztériumának támogatásával lehetőségünk nyílik a lent olvasható térítésmentes képzések indítására. A jelentkezési felületek elérhetők az FSZK honlapján, melyek megjelenéséről facebook oldalunkon adunk tájékoztatást.

 

Hírünk a címre kattintva tovább olvasható

Tovább...

Ezt is ajánljuk

Illúzió az inklúzió?

Az Autizmus Koordinációs Iroda „Morzsák az autizmusról” címmel szakmai műhelysorozatot indít. Az első, márciusi alkalmon az inkluzív oktatással kapcsolatos elméleti és gyakorlati kérdéseket megvitatjuk meg.

A program címe: Illúzió az inklúzió? Autista gyerekek inkluzív nevelése, oktatása

Témák: 

  • Az integráció feltételei az intézményekben
  • Miért jó, ha befogadó környezet várja az autista gyermeket?
  • Inklúziós Index, útmutató az inkluzív iskolák fejlesztéséhez
  • Az integrációban megjelenő erősségek, nehézségek az autisztikus triász mentén, és azok kezelési módjai, lehetőségei
  • Osztálytermi viselkedés kialakítása
  • Motiválás, jutalmazás többségi osztályban

Időpont: 2016. március 25. péntek.

Időtartama: 9.30 órától 17.00-ig

Helyszín: FSZK Nonprofit Kft., 1071 Budapest, Damjanich u. 4.

További információ és a jelentkezés feltételei az FSZK honlapján

 

 

Tovább...