Illúzió az inklúzió? Autista gyerekek inkluzív nevelése, oktatása
Ezzel a címmel rendeztük meg a Morzsák az autizmusról című műhelysorozatunk első programját, melyen 38 résztvevő (többségében gyógypedagógus és pedagógus) segítségével arra próbáltunk meg választ keresni, hogy miként tudjuk elősegíteni az autista gyermekek sikeres inklúzióját.
Beszámolók a címre kattintva olvasható.
A program során kiemelten foglalkoztunk az inklúzió szereplőinek és ezek feladatainak ismeretével, továbbá gyakorlati megoldásokról is hallhattunk beszámolókat.
Az alábbiakban néhány idézetet olvashatnak a résztvevők visszajelzéseiből:
„Az interaktivitás nagyon jó volt”; „Hasznosnak tartottam egymás véleményeinek megismerését (pedagógus – gyógypedagógus – szülő)”; „Jó volt, hogy nem húztak sémákat az autizmussal élőkre, hanem mindig hangsúlyozták az egyediségüket, a kivételeket.”; „Hasznos, érdekes, izgalmas, jól hasznosítható feladatok. Jó hangulat.”; „Jó volt a nap felépítése, élmény gazdag volt a program, sok hasznos gyakorlati tanáccsal.”
Az előadókról az alábbi visszajelzéseket kaptuk:
„Alaposan felkészültek voltak, érdekes volt a képzés”; „Jól felkészültek, szakmailag kompetensek, érdekessé, változatossá tudták tenni az előadást. Tetszett, hogy a feladatoknak, amit a résztvevőknek kellett elvégezniük, szemléltető funkciójuk volt.”; „Jó volt, hogy nem csak elméleti ismereteket adtak át, hanem a gyakorlatból is tudtak példákat hozni.”
A műhelysorozat következő alkalmával (2016. április 29.) kiemelten fogunk foglalkozni a befogadó iskolai környezet kialakításának szempontjaival. A Marslakó az iskolában c. programon olyan ötleteket és jó gyakorlatokat ismerhetnek meg majd a résztvevők, melyek elősegítik a kortársak, pedagógusok felkészítését az autista gyerekek sikeres iskolai inklúziójára.
A program felhívása itt elérhető.
Címkék: nincs címke megadva.
Kategória: Esemény