Illúzió az inklúzió? Autista gyerekek inkluzív nevelése, oktatása

Ezzel a címmel rendeztük meg a Morzsák az autizmusról című műhelysorozatunk első programját, melyen 38 résztvevő (többségében gyógypedagógus és pedagógus) segítségével arra próbáltunk meg választ keresni, hogy miként tudjuk elősegíteni az autista gyermekek sikeres inklúzióját.

Beszámolók a címre kattintva olvasható.

A program során kiemelten foglalkoztunk az inklúzió szereplőinek és ezek feladatainak ismeretével, továbbá gyakorlati megoldásokról is hallhattunk beszámolókat.

Az alábbiakban néhány idézetet olvashatnak a résztvevők visszajelzéseiből:

„Az interaktivitás nagyon jó volt”; „Hasznosnak tartottam egymás véleményeinek megismerését (pedagógus – gyógypedagógus – szülő)”; „Jó volt, hogy nem húztak sémákat az autizmussal élőkre, hanem mindig hangsúlyozták az egyediségüket, a kivételeket.”; „Hasznos, érdekes, izgalmas, jól hasznosítható feladatok. Jó hangulat.”; „Jó volt a nap felépítése, élmény gazdag volt a program, sok hasznos gyakorlati tanáccsal.”

Az előadókról az alábbi visszajelzéseket kaptuk:

„Alaposan felkészültek voltak, érdekes volt a képzés”; „Jól felkészültek, szakmailag kompetensek, érdekessé, változatossá tudták tenni az előadást. Tetszett, hogy a feladatoknak, amit a résztvevőknek kellett elvégezniük, szemléltető funkciójuk volt.”; „Jó volt, hogy nem csak elméleti ismereteket adtak át, hanem a gyakorlatból is tudtak példákat hozni.”

 

A műhelysorozat következő alkalmával (2016. április 29.) kiemelten fogunk foglalkozni a befogadó iskolai környezet kialakításának szempontjaival.  A Marslakó az iskolában c. programon olyan ötleteket és jó gyakorlatokat ismerhetnek meg majd a résztvevők, melyek elősegítik a kortársak, pedagógusok felkészítését az autista gyerekek sikeres iskolai inklúziójára.

A program felhívása itt  elérhető.

 

 

Címkék: nincs címke megadva.

Kategória: Esemény


Kapcsolódó tartalmak

Útmutató csomag autista gyermekeket segítő óvodai és iskolai szakemberek számára

2016. március 25-től elérhető egy útmutató csomag autista gyermekeket segítő óvodai és iskolai szakemberek számára. Az útmutató tartalmazza egyrészt „A fizikai és info-kommunikációs akadálymentesítés szakmai hátterének kialakítása” c. TÁMOP 5.4.5 kiemelt projekt keretében elkészült National Autistic Society 3 rövid összefoglalóját illetve a  Nyolc Pont - „Az autista személyek ellátórendszerének országos szintű, komplex innovációja szakmai tanácsadó hálózat és koordinációs központ kialakításával” c. TÁMOP 5.4.11. kiemelt projekt keretében elkészült 2 kiadványt. 

AUTIZMUS SPEKTRUM ZAVAR ÚTMUTATÓ ISKOLÁK SZÁMÁRA  - részlet a National Autistic Society (NAS) információs anyagaiból és módszertani füzeteiből

TANTEREM, OKTATÁS- AZ AUTISTA GYERMEKEK TÁMOGATÁSA - részlet a National Autistic Society (NAS) információs anyagaiból és módszertani füzeteiből

JÁTÉKIDO ÉS JÁTSZÓTÉR, SZÜNET ÉS EBÉDIDŐ - AZ AUTISTA GYERMEKEK TÁMOGATÁSA - részlet a National Autistic Society (NAS) információs anyagaiból és módszertani füzeteiből

AZ OSZTÁLYTÁRSAK ISMERETEINEK BŐVÍTÉSE AZ AUTIZMUSRÓL - részlet az Education Children about Autism in an Inclusive Classroom című kiadványból

HOGYAN BESZÉLGESSÜNK A SZÜLŐKKEL? - A Centers for Disease Control and Prevention (CDC) kiadványa

 

A kiadványok a hírre kattintva megtekinthetőek és honlapunk dokumentumtárából letölthetőek regisztráció után.

Tovább...

Ezt is ajánljuk

Workshop beszámoló: Morzsák az autizmusról I. – Marslakó az iskolában

 Április 29-én került megrendezésre az Autizmus Koordinációs Iroda autizmus és inklúzió témájú műhely-sorozatának második programja, Marslakó az iskolában címmel. A workshopon 33 szakember és szülő vett részt. Az eseményről Borsodi Zsófia, az ELTE Bárczi Gusztáv Gyógypedagógiai karának tanulásban akadályozottak pedagógiája és hallássérültek pedagógiája szakirányokon tanuló negyedéves hallgatója számol be.

Hírünk a címre kattintva tovább olvasható.

Tovább...